Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Woensdag, 17 Maart 2010, 00:57:09
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Kom ook eens kijken op de Hyves van ACF:
ACF op Hyves

+  Algemeen Christelijk Forum
|-+  Gastenhoek
| |-+  Gastenhoek
| | |-+  Waarom lid worden van juist GCF?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Waarom lid worden van juist GCF?  (gelezen 5543 keer)
Angelique
Supervisor
Hero Member

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Zondag, 30 December 2007, 14:52:30 »

Ha gastleden!

Nu hebben jullie het forum misschien al wel bekeken, en wil je zelfs misschien al stiekem een beetje mee gaan posten in discussies. Je weet daarnaast alleen nog niet helemaal of je er wel aan moeten beginnen.

Nu wil ik aan de leden van het forum vragen of zij hier hun motivatie/redenen neer willen zetten waarom nieuwe gastleden zich aan moeten melden op GCF.
Wat zijn de leuke dingen, wat zijn de interessante discussies. Hoe is de sfeer, en hoe zijn de mensen.
Laten we aan de gasten zien waarom juist wij om welke redenen enthousiast zijn voor en over GCF!

----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn redenen/motivatie:

Een forum is vet/gaaf/cool/gezellig/leuk/vrolijk en zeker heel interessant!
Nu zijn er fora met een bepaalde doelgroep, maar het leuke en mooie aan GCF is, dat iedereen welkom is, iedereen mag en kan lid worden. Of je nu gelovig bent of niet, je bent welkom! Of je nu jong of oud bent, je bent welkom. Of je nu uit het buitenland komt of uit nederland, je bent welkom!
Dat vind ik het mooie aan GCF, en dat we zo met elkaar over van alles en nog wat kunnen praten en plezier hebben!
En dat toch allemaal onder en met het Woord van God!

* Ervaring is de optelsom van de vergissingen die je hebt gemaakt. *
Maarten
I'm not a boy, not yet a men
Administrator
Hero Member

Geslacht: Man

De Here is mijn schild, wapen en mijn kracht

« Antwoord #1 Gepost op: Zondag, 30 December 2007, 15:01:38 »

Gaaf topic Anzzzzzzzz

Ik ga ook ff Lol

Het woord van G'd staat centraal en is de basis dat iedereen bindt met elkaar.
GCF is een groep mensen dat zich kenmerk door betrokkenheid bij elkaar.
GCF is een hechte groep mensen die elkaar in de waarde laat, ook al komen veel meningen niet met elkaar overeen.
De gesprekken zijn diepgaand en gaan ergens over.
Naast de diepgaande gesprekken hebben we veel ontspanning, waardoor je mensen beter leert kennen.
GCF staat open voor ieder zijn mening, wil ook graag in elke verandering de mening weten van de leden omdat GCF gemaakt wordt door de leden en met de leden.
GCF kenmerkt zich door openheid. Alles is te bespreken, iedereen is welkom. Niemand krijgt een naamplaatje opgedrukt omdat hij/zij uit een bepaalde kring komt of een bepaalde geaardheid heeft.

Moet ik nog verder gaan Lol

Ik zou zeggen kom het ervaren, je bent hartelijk welkom.

Ik moet zelf de wave beginnen een ander doet dit niet!

"Je hebt het recht om ontevreden te zijn over je eigen leven. Je hebt de vrijheid (en de plicht?) om een beter leven voor jezelf te organiseren, om te zoeken naar geluk, vaak in weerwil van het belang van het geheel waartoe je behoort"
Lineke
Supervisor
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: Zondag, 30 December 2007, 15:35:32 »

oef...moet ik hier nog wat zinnigs aan toevoegen?

- De samenstelling van de leden: interessant, van alle kanten van het land, allerlei soorten mensen
- de enorme brede onderwerpen die besproken worden, volgens mij moet er voor iedereen wel wat bij zitten
- het respect wat er is voor iedereen
- en de vriendschappen die er door ontstaan
- gezelligheid

nou volgens mij ga ik in herhaling vallen!

"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer
r0n.
Full Member

« Antwoord #3 Gepost op: Zondag, 30 December 2007, 22:30:59 »

Een Christelijk forum staat vaak voor één geloofsovertuiging.
Op dit forum ben ik van alles tegengekomen, diverse stromingen en diverse overtuigingen.
En het leuke, vaak zijn we het niet eens, maar we hebben allemaal respect voor elkaar.

Dit heb ik op geen enkel ander Christelijk forum gezien.................

1:12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
Esther I.
Sr. Member

The Lord is my strength and my salvation

« Antwoord #4 Gepost op: Zaterdag, 14 Maart 2009, 15:44:32 »

er heerst een gezelige sfeer, mensen respecteren elkaar en de gesprekken zijn bedoeld om van elkaar te leeren, en om elkaar beter te leeren kennen. Al met al is het een soort van online-gemeente, waar mensen bij elkaar komen om de liefde van en voor God met elkaar te deelen...dit is voor zover ik weet uniek in www-world....

It' s not by might,it's not by power,but by my spirit say's the Lord
Maarten
I'm not a boy, not yet a men
Administrator
Hero Member

De Here is mijn schild, wapen en mijn kracht

« Antwoord #5 Gepost op: Maandag, 16 Maart 2009, 09:11:57 »

Ff geen promo praatje van de beheerder maar gewoon als lid.
Ik heb me afgelopen weekend echt verbaast over de onderwerpen die op GCF besproken worden.
Ik ben vanuit het verleden fora gewend waar standaard onderwerpen besproken worden, anders gezegd traditionele onderwerpen die voor veel traditionele (behoudende) christenen belangrijk zijn. Zoals bijv: Wel/geen broek - Wel/geen kind van G'd en hoe werkt dat dan.
Vervolgens komt in dit soort gesprekken alle heftigheid eruit.

Wat mij opvalt op GCF is dat van dit soort onderwerp weinig tot geen sprake is. Er is sprake van veel verdiepende topics met onderwerpen waar ik zelf nog nooit bij stil heb gestaan en die mijn blik verruimen. Ik vind dat een gigantische meerwaarde van GCF en volgens mij, vanuit mijn ervaring met fora, is dit uniek.

Compliment aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.

Ik moet zelf de wave beginnen een ander doet dit niet!

"Je hebt het recht om ontevreden te zijn over je eigen leven. Je hebt de vrijheid (en de plicht?) om een beter leven voor jezelf te organiseren, om te zoeken naar geluk, vaak in weerwil van het belang van het geheel waartoe je behoort"
Veertje888
Heer Dank U voor je grote en kleine wonderen.
Jr. Member
**

Heer, U hebt mij weer laten zien wie U bent !!!

« Antwoord #6 Gepost op: Woensdag, 19 Augustus 2009, 19:58:27 »

Wel ik wil hier ook wat neerschrijven.Waarom lid worden wel ik ben er nog niet zolang, maar ik voel mij helemaal thuis hier. De redenen dat ik hier graag ben is dat je heel vlug warm onthaal krijgt en dat je echt wordt genomen zoals je bent.Je maakt goede vrienden die luisteren wanneer je verdriet hebt, die met je meevoelen en je altijd troosten en goede raad geven. Het taalgebruik is heel goed en niemand word beledigd,als je moest beledigd voelen mag je dat schrijven ook, je kunt ook prive naar elkaar schrijven als je iets niet openbaar wil schrijven. je leert enorm veel bij en kan je eigen mening kwijt in bijbelstudie's. Er zijn ook leuke spellentjes die je kunt meespelen. En wat ik een leuke verslaving vind is hier blijven plakken, het is een plezante boel in het belgisch gezegd; Hier kan ik zeggen , ik voel mij goed tussen jullie en ben hier thuis. Ik zou nog 1001 redenen kunnen geven maar ik wil jullie het zelf laten ontdekken, probeer het is, het kost je niets en je voelt je minder alleen, met zoveel christenen om je heen.  Groep Blabla  Wave  Bla Bla Bla  Lol  Knipoog

Maar wie de Here verwachten putten nieuwe kracht, zij varen op met vleugelen als arenden (Jesaja 40:31)
Tamara 76
Moderator
Sr. Member

« Antwoord #7 Gepost op: Vrijdag, 06 November 2009, 17:01:50 »

omdat het heel erg leuk ,gezellig is en er ook stevig gediscuseerd kan worden.
zonder elkaar te kwetsen maar met wederzijds respect.
we nieuwe mensen met open armen ontvangen en geinteresseerd zijn in wie ze zijn. 

God is mijn vader en met Hem durf ik te leven en keuzes te maken.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte