Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Zaterdag, 13 Maart 2010, 02:59:54
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: ACF nu bereikbaar onder: www.algemeenchristelijkforum.nl en
www.christelijkforum.eu

+  Algemeen Christelijk Forum
|-+  Algemeen Platform
| |-+  School en Werk
| | |-+  Geloven op de werkvloer
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Geloven op de werkvloer  (gelezen 11349 keer)
Peter
Full Member

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: Donderdag, 15 November 2007, 14:04:42 »

Het is bizar, maar ik kom steeds meer mensen tegen die veel van dezelfde spirituele inzichten hebben en principes aanhangen als dat ik doe. Nu weer een schilderes op mijn werk die er vanzelf over begint.. lol.. ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt, maar de laatste tijd lijkt het wel of het overal de kop op steekt.

mph
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Maandag, 19 November 2007, 22:44:21 »

Is het mogelijk om geloof en werk te scheiden van elkaar?
Hoe ga jij om met je geloof op de werkvloer?
Dat mag iedereen weten of daar heeft niemand wat mee te maken?
Hoe doe jij dat in de praktijk?
Groep Blabla

Ik ben al heel lang geleden tot de ontdekking gekomen dat je 24 uur per dag christen bent, dus ook op je werk. Elke scheiding is kunstmatig en onwerkelijk en brengt je in een spagaat. Gods Koninkrijk laat zich niet tegenhouden door welk 'werelds' bedrijf dan ook. Ik ontdek dat ik dus gewoon mezelf mag zijn als christen. Wat een heerlijke bevrijding! M'n niet-christelijke collega's doen daar ook niet moeilijk over, integendeel, vinden dat eigenlijk heel normaal (...) Veel van m'n christelijke collega's zijn met datzelfde ontdekkingsproces bezig, sommigen echter brengen voor zichzelf nog wel een duidelijke scheiding aan tussen zondag en maandag.
Met een aantal collega's bidden we elke week samen, ofwel in een lunchpauze ofwel vóór werktijd.
En afgelopen voorjaar hebben we op kantoor voor het eerst voor belangstellende collega's een 'Alpha op de werkplek' gedraaid, in 14 bijeenkomsten van een uur in een van de middagpauzes. We hadden 5 deelnemers, die allemaal enthousiast waren... We ontdekken dat er heel veel 'honger' is naar echtheid en zingeving, en dat God in de harten werkt met Zijn Liefde.

De website www.bedrijfsgebed.nl is bedoeld om dit soort ontwikkelingen te stimuleren, en bevat enorm veel praktische en actuele info over het brede spectrum 'christen zijn op je werk'.
Maarten
I'm not a boy, not yet a men
Administrator
Hero Member

De Here is mijn schild, wapen en mijn kracht

« Antwoord #17 Gepost op: Maandag, 19 November 2007, 22:50:59 »

Wat een gigantisch positief bericht en wat een goed initiatief, maar dat had ik je al gezegd Lol.

Ik ben blij om te lezen dat er ook zulke dingen nog bestaan.

Ik moet zelf de wave beginnen een ander doet dit niet!

"Je hebt het recht om ontevreden te zijn over je eigen leven. Je hebt de vrijheid (en de plicht?) om een beter leven voor jezelf te organiseren, om te zoeken naar geluk, vaak in weerwil van het belang van het geheel waartoe je behoort"
Angelique
Supervisor
Hero Member

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #18 Gepost op: Woensdag, 21 November 2007, 19:30:05 »

Zeker positief! Grijns

* Ervaring is de optelsom van de vergissingen die je hebt gemaakt. *
Lineke
Supervisor
Sr. Member

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #19 Gepost op: Zondag, 09 December 2007, 16:45:47 »

Ook int VUmc hebben we zulke bijeenkomsten, echt bemoedigend om te beseffen dat je niet alleen staat. Op de uni is er elke dinsdagmiddag praise and worship. Ook dat voelde altijd erg goed, er was zang, gebed, community etc

"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer
J35u5fr34K
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Vrijdag, 28 December 2007, 19:24:37 »

Bij mij weet wel iedereen het (denk ik) maar tis niet dat ik het van de daken schreeuw...Kheb er soms wel gesprekken over mja sommigen nemen me niet serieus en zijn er nog steeds van overtuigd dat ik geloof en naar de kerk ga omdat dit moet van mijn ouders....dat terwijl ik daar toch echt vrij in ben en toch echt belijdenis heb gedaan omdat IK bij God wil horen..mja aantal kunnen zich dat niet voorstellen...

Magk jou getuigenis weten?

Het is heel leuk dat jij belijdenis gedaan hebt maar ben je ook wedergeboren?
J35u5fr34K
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Vrijdag, 28 December 2007, 19:37:37 »

Toen ik net tot bekering kwam en ik op me werk was vondk het leuk om God te prijzen... Ik was blij en ik riep gewoon "Halleluja" een paar keer zelfs. De ongelovige collegas van me vonden dat niet zo erg totdat ik een conflict kreeg met een religieuze collega... Ik bemerkte gelijk dat de duivel hem ophitste... Er vielen geen klappen ofzo maar hij riep op een gegeven moment: EN NU IS HET GENOEG! Ik stond verbaast en vroeg: Wat doe ik verkeerd? Ja en daar wist hij geen antwoord op...

Dus prijs ik God binnensmonds.
satan word de hele dag geëert door iedereen en die religieuze is daar dan ook vd partij.
God prijzen is verboden, maar lasteren mag wel... tsss!

Ik bid er soms wel voor hoor, want zij kennen de kracht van het gebed niet.
Ik vraag aan Hem of Hij hen wil vergeven omdat zij Hem niet kennen en zij niet weten wat ze doen.
En ik bad niet zolang geleden en ik vroeg aan God of Hij er voor wilde zorgen dat de pauze zonder lastertaal was en me gebed werd verhoord... De hele pauze geen lastertaal gehoord! Amen!

Vorig jaar was een collega van me ziek, ik weet niet wat ze had maar het scheen best ernstig te zijn.
Dus bad ik ook... De volgende morgen op me werk zei me chef dat het al wat beter ging met haar en toen ik dat hoorde wist ik dat ook mijn gebed gehoord was en zei ik zachtjes Amen!
Adriaan
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Donderdag, 03 Januari 2008, 18:53:44 »

Werkvloer? Welke werkvloer?
J35u5fr34K
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Donderdag, 03 Januari 2008, 21:09:52 »

Als je zo gaat kijken dan is lichamelijkvlak en geestelijkvlak altijd een werkvloer.
Op je werk, werk je voor je baas en op straat werk je voor God.

En bij het 1 en ander werk je eigelijk helemaal niet voor je baas, maar voor Hem
want alles is van Hem en alles heeft Hij gemaakt ook de gebouwen en niet de mens...
mph
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Dinsdag, 04 Maart 2008, 21:42:49 »

Bedankt voor je bericht, maar de inhoud van je bericht staat ook op het prikbord vermeld. We vinden het leuk en goed dat mensen meedenken en elkaar wijzen op interessante bijeenkomsten in het land, maar deze was reeds gekend, vandaar je bericht verwijderd.

Kijk op de link naar de inhoudt hiervan:

Hintbord

Op vrijdagmiddag 14 maart 2008 organiseert de Stichting Geloven op Maandag in DRIEBERGEN
een speciale bijeenkomst VOOR DE LEIDING VAN EEN KERK OF GEMEENTE met Mark Greene over de vraag:
Hoe kan de KERK zijn leden ONDERSTEUNEN met hun christen-zijn in werksituaties?
Een heel belangrijk thema: VEEL LEDEN VAN DE KERK HEBBEN EEN BAAN en er is weinig tot geen TOERUSTING op dit terrein. Mark wil graag kerkleiders INSPIREREN om het onderwerp CHRISTEN-ZIJN EN WERKEN in hun blikveld te krijgen.

Met vriendelijke groet

Moderators Team

Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Dinsdag, 08 April 2008, 17:04:05 »

Roll

Vanmiddag op de werkvloer heel erg boos geworden op een collega van mij..
Eerst probeerde hij de hele tijd een andere collega van mij ervan te overtuigen dat de moslim de enige en goede geloof is van alle geloven..
Dat hielp niet echt..zij is Katholiek..
Ik vertelde dat ik met trots Christen ben, en dat er geen haar op mijn hoofd eraan denkt om moslim te worden..
En toen begon hij dus de Katholiekse en Christelijke geloof op zo'n manier af te kraken..
Op zijn manier vertelde hij dus dat de moslim geloof de enige geloof is die geaccepteerd word, dat iedereen moslim moet worden.
Doe je dat niet dat beland je in de hel, en betaal je een hoge prijs omdat je geen moslim bent..
volgens hem is de Katholieke en Christelijke geloof een geloof wat niet geaccepteerd word, en deze mensen zullen nooit in het paradijs kunnen komen.
Nog sterker..hij vertelde dat de Katholieke en Christelijke mensen waardeloos zijn, en dat ze niet verdienen te leven zolang ze geen moslim worden..
Nou ken je voorstellen dat wij niet zulke uitspraken mogen uiten..
Ik ben hiermee meteen mee naar de chef gegaan..enige wat hij zei...ach, ik zal wel ff met hem praten..
Wanneer wij uitspraken doen tegen moslims dat hun geloof niet goed is..dan krijgen wij een ernstige waarschuwing..of op staande voet ontslag..

Ik ben dus op het moment behoorlijk pissed omdat hij wel zijn mening mag zeggen..maar nog meer omdat hij dit allemaal zomaar zegt..
Film van Wilders vond hij goed in de zin van dat het wel klopt wat er allemaal werd gezegd door de moslims en de koran..
Alleen zegt hij ook dat Wilders deze film niet had mogen maken omdat hij vind dat Wilders de moslims zwart wegzet..
Als een moslim deze film had gemaakt zonder de benodigde negatieve commentaar op de koran was het de waarheid geweest..

Nu ben ik iemand die zelf een exman heeft die moslim is, ik heb zelf de koran ook moeten lezen..en ik vind dus dat het niet klopt..
Maar ik heb mijn collega wel heel duidelijk gezegd dat ik het niet pik dat hij dergelijke uitspraken in mijn bijzijn moet maken, anders ben ik bang dat ik echt ontplof..
Johan
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Dinsdag, 08 April 2008, 17:29:22 »

'k Vindt het wel heel sterk van je dat je het met je leidinggevende hebt besproken!
Wees wel op je hoede Uni..
Je schrijft immers zelf al dat het kan leiden tot een waarschuwing, of zelfs ontslag... Neemt niet weg dat ik je boosheid zeker kan begrijpen... Alsof zij beschermd zijn en wel alles mogen zeggen.

Unicorn
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Dinsdag, 08 April 2008, 17:34:38 »

'k Vindt het wel heel sterk van je dat je het met je leidinggevende hebt besproken!
Wees wel op je hoede Uni..
Je schrijft immers zelf al dat het kan leiden tot een waarschuwing, of zelfs ontslag... Neemt niet weg dat ik je boosheid zeker kan begrijpen... Alsof zij beschermd zijn en wel alles mogen zeggen.

ja juist..maar dat is dus juist vandaag wel weer bewezen..
Gelukkig nog 3 maanden, en dan is me jaarcontract afgelopen daaro...
Weg uit de zooi daaro..
r0n.
Full Member

« Antwoord #28 Gepost op: Dinsdag, 08 April 2008, 19:38:02 »

volgens hem is de Katholieke en Christelijke geloof een geloof wat niet geaccepteerd word, en deze mensen zullen nooit in het paradijs kunnen komen.
Wat dan ?
Iemand volgen die een meisje van 13 trouwde ?
Vertrouw maar op een religie die liefde predikt, daar heb je meer aan  Politie

1:12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
Unicorn
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Dinsdag, 08 April 2008, 20:20:56 »

Wat dan ?
Iemand volgen die een meisje van 13 trouwde ?
Vertrouw maar op een religie die liefde predikt, daar heb je meer aan  Politie

Maar dat doet ik zeker...Knipoog
Pagina's: 1 [2] 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte