Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Woensdag, 17 Maart 2010, 00:57:15
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom bij Algemeen Christelijk Forum
Het forum voor iedereen die om kan gaan met een andere mening!

+  Algemeen Christelijk Forum
|-+  Geloofs Platform
| |-+  Christelijke Levensstijl (Moderator: Gerlise)
| | |-+  Hoe beleef jij je christen zijn?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Hoe beleef jij je christen zijn?  (gelezen 507 keer)
Maarten
I'm not a boy, not yet a men
Administrator
Hero Member

Geslacht: Man

De Here is mijn schild, wapen en mijn kracht

« Gepost op: Donderdag, 05 November 2009, 14:06:34 »

Hier ben ik nogal over aan het nadenken de laatste tijd.
Het is bij mij namelijk niet iets wat zomaar gebeurd (in mijn visie) maar daarnaast doe ik er zeer weinig mee waardoor ik redelijk teleurgesteld ben in mezelf.
Door dit forum en hier mee bezig te zijn blijf ik betrokken bij mijn christen zijn maar verder heeft het niet echt een meerwaarde in mijn leven en eigenlijk baal ik hier wel van.

Ik wil namelijk meer doen met mijn christen zijn maar op de een of andere manier gelukt dit echt niet. Waar dat vandaan komt weet ik niet en hoe ik dit moet veranderen weet ik ook niet.

Ik heb wel eens gedacht om gewoon weer zondags naar de kerk te gaan ed. zodat ik langzaam maar zeker weer betrokken ga raken bij het christelijke geloof en gemeente zijn.
Maar tot op dit moment is mij dat nog niet gelukt.

Daarnaast heb ik ook een beetje het gevoel dat de onderwerpen waar ik me vroeger heel druk om kon maken me nu heel niet meer interesseren om bijv. over in discussie te gaan, terwijl ik wel echt een discussie boy ben Grijns.
Ik vraag me bijv. heel vaak af - waar maken mensen zich nu zo druk om - het gaat er toch om hoe mijn relatie met Jezus is en dat kan heel anders zijn dan bij een ander.

Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Is dit herkenbaar voor jullie of helemaal niet?
Hebben jullie ook zo'n periode gehad en hoe zijn jullie hieruit gekomen?

Ik moet zelf de wave beginnen een ander doet dit niet!

"Je hebt het recht om ontevreden te zijn over je eigen leven. Je hebt de vrijheid (en de plicht?) om een beter leven voor jezelf te organiseren, om te zoeken naar geluk, vaak in weerwil van het belang van het geheel waartoe je behoort"
Jerommel
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: Donderdag, 05 November 2009, 14:17:49 »

Tja, discussie-boy Lol, ik weet het meestal ook niet, hoe ik het christen-zijn in de praktijk moet brengen...
Bekeren van het vlees en leven naar de Geest lukt al niet zo best, en ik twijfel aan sommige dingen nog steeds...
Maar, de twijfel wordt wel minder, langzaam...
Verder ben ik te lui en vind ik het leven sowieso niet zo leuk. Bedroefd
Citaat
Ik vraag me bijv. heel vaak af - waar maken mensen zich nu zo druk om - het gaat er toch om hoe mijn relatie met Jezus is en dat kan heel anders zijn dan bij een ander.
Dat heb ik ook wel, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar prettig, het minder druk maken over "misstanden in de wereld".
Heeft toch geen zin, want voordat Jezus terugkomt zal er toch weinig goeds van de wereld komen.
De wereld is gevallen, en de redding daar uit is Christus.
Het is allemaal in Gods handen, niewaar?

Max 500; overblijvende karakters: 463
Tamara 76
Moderator
Sr. Member

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Donderdag, 21 Januari 2010, 16:06:05 »

het christen zijn dat draag ik uit door het te doen.
door in gesprekken soms even over een preek te beginnen of door te zeggen wat de kinderen vertelde over de Here Jezus.
door proberen het in daden uit te dragen.
ik probeer ook het actieve gemeente leven weer een beetje op te pakken.
af en toe val ik in met het kinder werk en ik hoop dat als de kinderen groot genoeg zijn en zelfstandig  rustig even kunnen zitten.
om op het podium te zingen.
maar dat duurt nog een paar jaar.
helaas schiet dit jaar de kringavonden erbij in.

God is mijn vader en met Hem durf ik te leven en keuzes te maken.
Thomas
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag, 21 Januari 2010, 19:22:35 »

Ik heb meestal het gevoel alsof ik op een draad balanceer, wat betreft mn geloof, of zoals het ook wel wordt omschreven, alsof mijn contact met God alleen nog langs een heel dun draadje loopt, elke zondag als ik weer naar de kerk ben geweest merk ik dat de draad naar boven weer iets dikker is geworden, maar aan het eind van de week is het draadje weer vreselijk dun geworden, zonder de kerkdiensten zou ik mn geloof langzamerhand zeker kwijtraken, bovendien denk ik toch dat iedere gelovige zijn God en Heer toch graag door Zijn Woord wil ontmoeten in Zijn kerk?? En ook andersom zal God Zijn kinderen graag in Zijn huis zien.

Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, peil mij, weet wat mij kwelt, zie of ik geen verkeerde weg ga, en leid mij over de weg die eeuwig is.
                                     ps.139:23,24.
Little Fish
Jr. Member
**

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: Maandag, 25 Januari 2010, 14:35:33 »

ik denk niet dat God onslleen in Zijn huis zien, maar ook dat we in ons eigen huis tijd vrij maken voor Hem
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte